只有那一刻能触动心弦的歌曲才是最好的歌曲





歌曲版权来源于“网易”,网页内不涉及歌曲的下载及其它商业用途。

Dance With My Father - Various Artists

祝愿所有的父亲们,节日快乐!

Dance With My Father

Back when I was a child, before life removed all the innocence
小时候,天真懵懂。
My father would lift me high and dance with my mother and me and then
父亲会把我高高举起,跟我和母亲一起翩翩起舞。然后,
Spin me around ‘til I fell asleep
抱着我转圈,直到我入睡。
Then up the stairs he would carry me
父亲会把我抱上楼。

And I knew for sure I was loved
我知道父亲深深爱着我。

If I could get another chance, another walk, another dance with him
如果我还有一次机会,跟父亲散步,与父亲共舞,
I’d play a song that would never, ever end
我会放一首永远不会结束的曲子。
How I’d love, love, love
我是多么想...
To dance with my father again
再跟父亲跳一次舞。
When I and my mother would disagree
当我不想听母亲话的时候,
To get my way, I would run from her to him
我就会跑到父亲跟前。
He’d make me laugh just to comfort me
他会想办法让我笑起来,安慰我。
Then finally make me do just what my mama said
而最后叫我听母亲的话。
Later that night when I was asleep
那一晚在我睡觉的时候,
He left a dollar under my sheet
他在我的床单下放了一块钱。
Never dreamed that he would be gone from me
从来没有想过父亲会离开我。
If I could steal one final glance, one final step, one final dance with him
如果我能再看父亲一眼,再迈出一步舞步,再跟父亲跳最后一支舞。
I’d play a song that would never, ever end
我会放一首永远不会结束的曲子。
‘Cause I’d love, love, love
因为我是多么想...
To dance with my father again
再跟父亲跳一次舞。
Sometimes I’d listen outside her door
有时候我会在母亲的门外,
And I’d hear how my mother cried for him
听见她思念父亲的哭声。
I pray for her even more than me
我为母亲祈祷…
I pray for her even more than me
我为母亲祈祷…
I know I’m praying for much too much
我知道我的要求有点过分,
But could you send back the only man she loved
但是你能不能把她唯一深爱的男人送回来?
I know you don’t do it usually
我知道你一般不会这么做,
But dear Lord she’s dying
但是我的主啊,
To dance with my father again
她是多么想要和父亲共舞啊!
Every night I fall asleep and this is all I ever dream
每晚入睡后,同样的梦境重复出现...


评论
热度(5)

© 不会游泳的🐠🐠 | Powered by LOFTER