只有那一刻能触动心弦的歌曲才是最好的歌曲





歌曲版权来源于“网易”,网页内不涉及歌曲的下载及其它商业用途。

Letter to Me - Brad Paisley

唱给每一位走过青葱岁月的你。再回首时不必懊恼,那是生命中必经的一段旅程、一种体验,就如同果园里的葡萄,青涩的绿最终将变成优雅醉人的紫。。。

Letter to Me

If I could write a letter to me
如果我可以写一封信
And send it back in time to myself at 17
把它寄回给17岁时的自己
First I\'d prove it\'s me by saying look under your bed
为了能证明身份,我会说"看看你床底下"
There\'s a Skoal can and a Playboy no one else would know you hid
那里藏着啤酒罐和花花公子,除了你没人知道这些

And then I\'d say I know it\'s tough
然后我想说"我知道你很痛苦"
When you break up after seven months
当你和交往了七个月的女友分手
And yeah I know you really liked her and it just don\'t seem fair
我知道你很喜欢她,这看起来也并不公平

All I can say is pain like that is fast and it\'s rare
但我所能说的只是这痛苦很短暂,也很难得

And oh you got so much going for you going right
你天赋过人,要相信自己勇往直前~
But I know at 17 it\'s hard to see past Friday night
我也知道,在十七岁时想熬到周末有多不容易
She wasn\'t right for you
她并不适合你
And still you feel like there\'s a knife sticking out of your back
你却依然心如刀绞,她深深刺进你的胸膛

And you\'re wondering if you\'ll survive
让你怀疑自己是否还能活下来
You\'ll make it through this and you\'ll see
但要记住你终会挺过这一关
You\'re still around to write this letter to me
你还将安然无恙地写封“给自己的信”

At the stop sign at Tomlinson and Eighth
在Tomlinson与八号街的停车标志前
Always stop completely don\'t just tap your breaks
你一定要把车停下,而非只是轻点刹车
And when you get a date with Bridgett make sure the tank is full
在跟Bridgett约会前,先看看油箱加满了没

On second thought forget it that one turns out kinda cool
但仔细想想还是算了,抛锚的下场其实很酷
Each and every time you have a fight
每当与人起了争执
Just assume you\'re wrong and dad is right
就全当你是错的,而父亲是对的
And you really should thank Mrs. Brinkman
你还必须要感谢Brinkman女士
She spent so much extra time
她牺牲了太多业余时间

It\'s like she sees the diamond underneath
就仿佛看见一颗被深藏的钻石
And she\'s just polishin\' you \'til you shine
她不停地打磨直至你闪耀

And oh you got so much going for you going right
你天赋过人,要相信自己勇往直前~
But I know at 17 it\'s hard to see past Friday night
我也知道,在十七岁时想熬到周末有多不容易
Tonight\'s the bonfire rally
今天有个篝火晚会
But you\'re staying home instead because if you fail Algebra
你却只好呆在家里,你知道如果代数挂科

Mom and dad will kill you dead
你爸妈绝对饶不了你
Trust me you\'ll squeak by and get a C
但相信我你会勉强通过拿到C等级
And you\'re still around to write this letter to me
你还将安然无恙的写封“给自己的信”

You\'ve got so much up ahead
你注定前途无量~
You\'ll make new friends
你将结识许多朋友~
You should see your kids and wife
你还会拥有自己的妻儿~
And I\'d end by saying have no fear
最后我还要告诉你“没啥好怕的”
These are nowhere near the best years of your life
你生命中最美好的时光还远未到来

I guess I\'ll see you in the mirror
当你变成一个成熟的男人的时候
When you\'re a grown man
我们就会在镜中相见
P.S. go hug Aunt Rita every chance you can
还有!只有一有机会,就别对Rita阿姨吝啬拥抱

And oh you got so much going for you going right
你天赋过人,要相信自己勇往直前~
But I know at 17 it\'s hard to see past Friday night
我也知道,在十七岁时想熬到周末有多不容易
I wish you\'d study Spanish
我希望你学学西班牙语
I wish you\'d take a typing class
我希望你报个打字班
I wish you wouldn\'t worry, let it be
我希望你别太担忧,顺其自然
I\'d say have a little faith and you\'ll see
我想说只要坚持信念,你一定会成功

If I could write a letter to me
如果我可以写一封信给自己
To me
给我自己


评论
热度(11)

© 不会游泳的🐠🐠 | Powered by LOFTER