只有那一刻能触动心弦的歌曲才是最好的歌曲





歌曲版权来源于“网易”,网页内不涉及歌曲的下载及其它商业用途。

A Million Dreams - Hugh Jackman/Ziv Zaifman/Michelle Williams

影片《The Greatest Showman(马戏之王)》取材自真人真事,好莱坞全能巨星休·杰克曼在片中饰演“马戏团鼻祖”、传奇人物P.T.巴纳姆,故事讲述了身处社会底层的巴纳姆依靠自己无穷想象力和锲而不舍的精神,从经营博物馆到一手开创世界上第一家马戏团的故事。
影片中,音乐歌舞赞爆 ,每一段都超赞 ,其中的一首插曲《A Million Dreams》,也被其中的励志深深打动到了

A Million Dreams

I close my eyes and I can see
闭上双眼,我看见
The world that's waiting up for me
世界正等待着我
That I call my own
那便是属于我的地方
Through the dark through the door
穿过茫茫黑暗,穿过那扇门
Through where no one's been before
穿越那无人企及之处
But it feels like home
却如家一般温馨
They can say, they can say it all sounds crazy
他们会说,会说那真的是太可怕了
They can say, they can say I've lost my mind
他们会说,会说我失去了理智
I don't care, I don't care, so call me crazy
我不在乎,毫不在意,就当我疯了吧
We can live in a world that we design
我们可以生活在自己创造的世界里了
'Cause every night I lie in bed
因为每晚我躺在床上
The brightest colors fill my head
脑海中满是缤纷的思绪
A million dreams are keeping me awake
无数的梦让我浮想联翩
I think of what the world could be
我在想世界会变成什么样字
A vision of the one I see
我将会看到怎样的一个精彩的世界
A million dreams is all it's gonna take
无数的梦想交织在一起
A million dreams for the world we're gonna make
将由我们编织成完美的世界
There's a house we can build, every room inside is filled
我们可以筑起自己的城堡
With things from far away
用来自远方的美好来填充
The special things I compile, each one there to make you smile
我会将世上的神奇编织在一起,来博你一笑
On a rainy day
在下雨的日子里
They can say, they can say it all sounds crazy
他们会说,会说那真的是太可怕了
They can say, they can say we've lost our minds
他们会说,会说我失去了理智
I don't care, I don't care if they call us crazy
我不在乎,毫不在意,就当我疯了吧
Runaway to a world that we design
逃向我们自己创造的世界
Every night I lie in bed
每晚我躺在床上
The brightest colors fill my head
脑海中满是缤纷的思绪
A million dreams are keeping me awake
无数的梦让我浮想联翩
I think of what the world could be
我在想世界会变成什么样字
A vision of the one I see
我将会看到怎样的一个精彩的世界
A million dreams is all it's gonna take
无数的梦想交织在一起
A million dreams for the world we're gonna make
将由我们编织成完美的世界
However big, however small
不管它是大还是小
Let me be a part of it all
让我融为其中
Share your dreams with me
一起分享着你我的梦想
You may be right, you may be wrong
你或许是对的,又或是错的
But see that you're bring me along
你带着我一起
To the world you see
向着眼前的世界前进
To the world I close my eyes to see
闭着眼睛,用心感受
I close my eyes to see
我闭上双眼
Every night I lie in bed
每晚我躺在床上
The brightest colors fill my head
脑海中满是缤纷的思绪
A million dreams are keeping me
无数的梦想激励我前行
A million dreams, a million dream

评论
热度(7)

© 不会游泳的🐠🐠 | Powered by LOFTER